امام جمعه هفتکل:

امام جمعه هفتکل : امسال  حجج اسلام بهاءالدینی ، گودرزی ،میریزدی و حائری در طول ماه محرم وصفر در مسجد جامع هفتکل منبر روضه وسخنرانی خواهند داشت .

حجت الاسلام خلیلی در گفتکو با هفتکل نیوز ضمن تشریح برنامه های ایام محرم وصفر ، انتقادات وپیشنهاداتی را به هیأت های عزاداری بیان  نمود .

امام جمعه هفتکل گفت : سال گذشته پیشنهاد دادیم روز تاسوعا همه هیأت ها بصورت هماهنگ ودر قالب یک هیأت حرکت خود را آغاز نموده ودر محل گلزار شهدای گمنام مراسم باشکوه ومنظمی همانند بسیاری از مناطق کشور برگزار شود که متأسفانه هیأت ها به این پیشنهاد ما توجهی نکردند .

خلیلی در پاسخ به سوالی درخصوص هیآت های سنج ودمام گفت : باید عزاداری ها علاوه برشور شعور نیز به همراه داشته باشد، هدف اصلی عزاداری این است که مردم جمع شوند و پیام امام حسین (ع) در پای منبر ها به گوش مردم برسد وباورهای دینی زنده شود .

امام جمعه هفتکل افزود : دشمن می داند عاشورا را نمی تواند ازبین ببرد لذا به این مراسمات جهت دهی می کند وسعی می کند شعور این مجالس را ازبین ببرد ومراسماتی  محدود به شور ایجاد کند واین همانند آن کسی است که برای حضرت ابالفضل (ع) عزاداری می کرد اما نمی دانست که ایشان فرزند امیرالمومنین (ع)است .

خلیلی اظهار داشت : بعضی ها معرفتشان به اندازه استفاده از غذای مجالس اهلبیت است ، بعضی ها فقط  سنج ودمام می زنند واینگونه نوکری وغیرت دینی خود را نسبت به اباعبدالله نشان می دهند این ها خوب است   ولی ای کاش معرفت ها نسبت به اهلبیت وامام حسین (ع) بیشتر می شد وافرادبا شرکت در مجالس روضه ومنبرها مراحل وقدم های بعدی معارف عاشورا را طی می کردند .

امام جمعه هفتکل تاکید کرد : ای کاش عزاداران به سنج ودمام زنی قانع نمی شدند ، این همان خواست دشمن است که  جوانان ما فقط به سنج و دمام برای عزاداری بسنده کنند وپای منبر وروضه ننشینند که عزاداری را فقط در شور نگه دارند و شعور ومعرفت را از این مجالس بگیرند .

وی افزود : روند عزاداری در هفتکل نسبت به شهرهای دیگرخوب است ، شرکت گسترده مردم نماد بسیار زیبائی دارد ولی کیفیت ونحوه اجرای برنامه ها راضی کننده نیست .

امام جمعه هفتکل در بخش دیگری از سخنان خود در  انتقاد از مسئولین هیات ها گفت : نذورات وپولی که از مردم برای هیأت جمع می شودابتدا باید برای ترویج افکار امام حسین (ع) خرج شود ،  این همه طبل و سنج  خریدن برای چیست ، کمک های مردم به هیأت را هرجوری نمی توانند خرج کنند ، برای سیستم صوتی هیأت میلیون ها تومان خرج می کنند ولی برای روحانی که دعوت می شود ۵۰ هزار تومان می دهند این یعنی اینکه به منبر امام حسین (ع)  که اصل واساس عزاداری است اهمیت نمی دهند .

وی افزود : چندین هیأت وجود دارد که طبل های بسیار بزرگی که حمل آن مشکل است بر روی چرخ قرار می دهند این برای چیست ؟ آیا امام حسین به این ها احتیاج دارد ؟ آیا ارادت خودرا به امام حسین اینگونه نشان می دهید ؟  این کار درست است یا کسی که یک سخنران خوب وبزرگ رادعوت می کند وتوسط وی افکار وفرهنگ عاشور را ترویج می دهد کار درست را انجام داده است ؟

خلیلی خاطر نشان کرد : متأسفانه در هفتکل ماباید از هیأت ها خواهش کنیم که از روحانی دعوت کنند وبازهم متآسفانه می بینیم مسئولان هیأت ها  به برنامه سخنرانی در هیأت اهمیت نمی دهند و مثلا ًدر حین سخنرانی شروع به توزیع شربت می کنند وسرو صدا ایجاد می شود .

امام جمعه هفتکل در پایان گفت : توصیه می کنم زیارت عاشورا در همه روز های ماه محرم و مخصوصا ً روز عاشورا توسط هیأت های عزاداری به صورت متمرکز در محل گلزار شهدا قرائت شود ونماز ظهر عاشورا که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است باشکوه وحضور همه عزادارن اقامه شود .

 

 هفتکل نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:, | 8:47 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |